FAQ

  • KAN JEG RETURNERE ELLER BYTTE EN VARE?
  • HVORDAN RETURNERER JEG VARE(R)?
  • STØRRELSEN JEG VIL BYTTE TIL ER IKKE TILGJENGELIG
  • JEG VIL BYTTE TIL EN ANNEN VARE MOT MELLOMLEGG
  • HVOR LANG TID TAR DET FØR MIN RETUR BLIR BEHANDLET?
  • NÅR KOMMER BESTILLINGEN MIN?
  • SPORING AV PAKKER
  • FRAKTFRI LEVERING
  • HVOR ER ORDREBEKREFTELSEN MIN?
  • HVORDAN VET JEG AT MIN BESTILLING HAR GÅTT IGJENNOM?
  • KAN JEG KANSELLERE MIN ORDRE?
  • KAN JEG LEGGE TIL EN VARE ELLER SLÅ SAMMEN ORDRE?
  • HVORDAN KAN JEG BETALE?
  • HVOR ER REFUSJONEN MIN?
  • JEG HAR BLITT TRUKKET, MEN IKKE FÅTT ORDREBEKREFTELSE
  • SELGER J&J GAVEKORT?
  • BLIR DET RESTOCK?

Retur

KAN JEG RETURNERE ELLER BYTTE EN VARE?

Du kan absolutt returnere din bestilling til oss, innen 14 dager etter du mottok den, så lenge varene er ubrukt og i sin originale innpakning med alle merkelapper inntakt. 

Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av vare:

  • For å kunne returnere må varen være helt ubrukt. Dersom varene er tatt i bruk, kan de ikke returneres eller byttes.
  • Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises så kan ikke varen byttes.
  • Originalemballasjen og eventuelt tilbehør må være inntakt og medfølge i returen, samtidig som merkelapper må være påsatt produktene.

Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av andre produkter:

  • For å kunne returnere må produktet være helt ubrukt. Dersom produktet er tatt i bruk, kan det ikke returneres eller byttes.
  • Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises, kan ikke produktet byttes.
  • Originalemballasjen må være inntakt og medfølge i returen, og merkelapper må være påsatt produktene.
  • Om produktet er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon.

Du kan enten returnere selv, eller benytte vår returordning for 69 kroner. Ta kontakt med oss på support@jensogjens.no, så hjelper vi deg! 

Dersom du ønsker å returnere selv, skal varen sendes til:
Jensogjens.no,
Kabelgata 43A
0581 Oslo

For å minske papirforbruket sender vi ikke med returskjema.

HVORDAN RETURNERER JEG VARE(R)?

Du kan enten returnere selv, eller benytte vår returordning for 69 kroner. Ta kontakt med oss på support@jensogjens.no, så hjelper vi deg! 

Dersom du ønsker å returnere selv, skal varen sendes til:
Jensogjens.no,
Kabelgata 43A
0581 Oslo

For å minske papirforbruket sender vi ikke med returskjema.

Dersom varen(e) du har bestilt ikke skulle passe, eller du rett og slett ikke ønsker varen(e), så har du alltid 14 dagers angrerett. Vi refunderer automatisk alle returer. Ønsker du et nytt produkt/størrelse må du legge inn en separat ordre i netbutikken. Refusjoner tar normalt mellom 7-10 virkedager.

Fraktbeløpet vil trekkes fra beløpet som refunderes til deg.

Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av vare:

  • For å kunne returnere må varen være helt ubrukt. Dersom varene er tatt i bruk, kan de ikke returneres eller byttes.
  • Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises så kan ikke varen byttes.
  • Originalemballasjen og eventuelt tilbehør må være inntakt og medfølge i returen, samtidig som merkelapper må være påsatt produktene.

Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av andre produkter:

  • For å kunne returnere må produktet være helt ubrukt. Dersom produktet er tatt i bruk, kan det ikke returneres eller byttes.
  • Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises, kan ikke produktet byttes.
  • Originalemballasjen må være inntakt og medfølge i returen, og merkelapper må være påsatt produktene.
  • Om produktet er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon.

STØRRELSEN JEG VIL BYTTE TIL ER IKKE TILGJENGELIG

Om du ønsker å bytte varen til en ny størrelse, kan du returnere varen til oss innen 14 dager etter den er mottatt. Vi refunderer deg for varen, og du må legge inn en ny separat ordre i nettbutikken.

Er ikke størrelsen tilgjengelig kan du sette deg på venteliste, og vi vil sende deg en e-post med en gang vi har størrelsen på lager. Du kan sette deg på venteliste på produktsiden.

JEG VIL BYTTE TIL EN ANNEN VARE MOT MELLOMLEGG

Dessverre får vi ikke byttet varer som er dyrere/billigere. Du vil i tilfelle bli refundert, og det må legges en ny ordre på ønsket vare.

HVOR LANG TID TAR DET FØR MIN RETUR BLIR BEHANDLET?

Vi har normalt 7-10 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur. Du kan følge med på sporingen for når vi mottar din retur. I perioder med høy pågang, må man påberegne noen ekstra dager i behandling.

Bestilling og levering

NÅR KOMMER BESTILLINGEN MIN?

Vi har en leveringtid på 4-7 virkedager. Du vil få en ordrebekreftelse når din ordre er gått igjennom vårt system. Deretter får du en forsendelsesbekreftelse når din ordre er pakket og klartgjort for sending. Etter dette tar det normalt 2-4 dager før du mottar pakken i postkassen eller på ditt nærmeste postkontor. Leveringer til utlandet tar lenger tid.

Har du ikke mottatt pakken etter 14 dager, er det fint om du tar kontakt med oss.

SPORING AV PAKKER

Når ordren er pakket og sendt får du en e-post med bekreftelse og kollinummer på din pakke som kan spores hos Posten. Du mottar også en SMS med sporing dersom du har oppgitt mobilnummer ved bestilling.

FRAKTFRI LEVERING

Du får pakken levert i postkassen din gratis ved alle bestilinger over 1000 kr! :) Dette gjelder kun forsendelser i Norge.

HVOR ER ORDREBEKREFTELSEN MIN?

Oisann! Du skal alltid få ordrebekreftelse hos oss.

Sjekk først om e-posten har havnet i reklame- eller spamfilteret ditt. 

Dersom du ikke finner den der, kan det hende du har skrevet feil e-postadresse, eller det kan ha forekommet en feil under bestilling. Ta kontakt med oss på support@jensogjens.no, så hjelper vi deg videre.

HVORDAN VET JEG AT MIN BESTILLING HAR GÅTT IGJENNOM?

Du får ordrebekreftelse på mail når ordren din er godkjent. Når varen(e) er sendt skal du få en ny mail med utsendelsesbekreftelse som betyr at ordren er plukket og sendt. Ta gjerne kontakt med oss på support@jensogjens.no dersom du ikke mottar bekreftelse.

KAN JEG KANSELLERE MIN ORDRE?

Det er kun et veldig lite tidsrom fra du legger inn bestillingen din til vi begynner å behandle den. Dersom du kontakter oss umiddelbart etter bestilling gjennom support@jensogjens.no, rekker vi kanskje å kansellere bestillingen din før den behandles. Hvis bestillingen allerede er sendt, kan du returnere den. Du trekkes for frakt i refusjonsbeløpet.

KAN JEG LEGGE TIL EN VARE ELLER SLÅ SAMMEN ORDRE?

Vi får dessverre ikke slått sammen ordre eller pakket det i samme pakke etter bestillingen er sendt, da vårt lager i hovedsak er automatisert.

Dersom du ønsker å legge til varer må ordren kanselleres og legges inn på nytt. Dette kan kun gjøres før du har mottatt bekreftelse på at pakken er sendt.

Betaling

HVORDAN KAN JEG BETALE?

Hos jensogjens.no kan du betale med kort, Vipps og Klarna.

HVOR ER REFUSJONEN MIN?

Vi tar sikte på å behandle refusjoner innen tre dager etter at en vare er returnert til oss. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan ta flere dager før banken din behandler betalingen tilbake til kontoen din. Dersom du ikke har mottatt pengene innen ti dager, ta kontakt med oss på support@jensogjens.no, så hjelper vi deg videre. Du får beskjed på e-post når refusjonen er behandlet.

JEG HAR BLITT TRUKKET, MEN IKKE FÅTT ORDREBEKREFTELSE

Oisann! Du skal alltid få ordrebekreftelse hos oss. 

Sjekk først om e-posten har havnet i reklame- eller spamfilteret ditt. 

Dersom du ikke finner den der, kan det hende du har skrevet feil e-postadresse, eller det kan ha forekommet en feil under bestilling. Ta kontakt med oss på support@jensogjens.no, så hjelper vi deg videre.

Annet

SELGER J&J GAVEKORT?

Ja det gjør vi! Disse utstedes elektronisk på e-post og hver inneholder et unikt referansenummer. Vi har gavekort til en verdi av 200 NOK, 500 NO, 700 NOK og 1 000 NOK.

BLIR DET RESTOCK?

Så hyggelig at du ønsker deg et av våre utsolgte produkter! Den beste måten å signalisere at du ønsker restock av produktet er ved å sette på varsel på produktsiden i den størrelsen du vil ha. Dersom det blir restock vil du få varsel på e-post.